2014. április 24., csütörtök

érdekességek az iskolapadból I.

NEM, nem fogok verset, mondatszerkezetet elemezni, de még másodfokú egyenletet sem számolok a középkorban...szóval nyugi

régi matek tanárommal beszélgettem a minap arról, hogy mégis milyen alapon állítják össze az érettségi kérdéseket, és olyat mondott, hogy a fülem ketté kezdett állni, és már majdnem szatyornak éreztem magam.
nem nagy titok, de az élethez szükséges matematikát már általános 6.-ig megtanítják. jobb esetben legalábbis. onnantól kezdve minden csak egy régi korból ('50-es, '60-as évek...haha) visszamaradott kényszer, akkor ugyanis azt hitték, hogy a fizikusoktól lesz itt minden húúú de baromira jajjdenagyonkirály minden. szóval mérnököket neveltek, és ehhez állítottak össze vizsgafeladatokat, amiknek a mintájára szopatnak minket mostanában, holott 10-ből jó, ha 2 gyíkarc elmegy okoskodni, meg haláláig számolni a betűket egy kiolvashatatlan egyenletben, ami hosszabb, mint a metropol, amit a kiscsaj a kezedbe nyom reggelente.

mindent egybe véve azt hiszem, helytálló a mondás: nem azért kell tudni, mert kell, hanem mert kérdezik. valóban. a kutya nem fog kérni egy szobafestőt, hogy számolja ki a falak által bezárt szögek összegét, meg a háromszög ablak szinuszát. aki ezzel akar foglalkozni, az megtanulja az egyetemen 2-3 plusz félév alatt, de egy szerencsétlen karosszéria lakatos növendéknek ne tömjék már a fejét feleslegesen másodfokú egyenletekkel kéremszépen!

tudom én jól, hogy ez a kutyát nem érdekli, mert nem az én seggemből süt a nap, és nem fog változni ettől semmi, de azért mégis jobb tudni, hogy a szar nem miattam büdös.

Hoffmann Rózsa miniszter elvtárs asszony meg,  kezét csonkolom, tessék már kihúzni a fejét Sztálin seggéből!

arról már inkább nem is szólok semmit, hogy mennyire nem ér semmit az érettségi, hacsak nem akar az ember tovább tanulni...

további szépet!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése